Wpływ diety na stawy

Dodano: 02.05.2017

Jesteś tym, co jesz. Nasza dieta ma wpływ nie tylko na nasze ciało, ale również na nasze samopoczucie. Dieta ma wpływ przede wszystkim na nasze zęby, mięśnie, a także kości. Co jeśli mamy problem ze stawami, który utrudnia nam codzienną egzystencję oraz treningi? Dolegliwość ta spotyka nie tylko osoby, które są po operacjach czy też uprawiają intensywnie sport, ale również dotyczy osoby, które prowadzą aktywny tryb życia oraz osoby z nadwagą. Powodów takie stanu rzeczy może być kilka. A więc o czym mowa? Warto poznać 3 sposoby na to, aby sobie z tym bólem poradzić. Krok pierwszy to przede wszystkim profilaktyka.

 

Profilaktyka – dbanie o stawy.

 

Warto prowadzić aktywny tryb życia, pójść na spacer, na rower, zacząć uprawiać jakiś sport. Wiosna jest na to najlepszym czasem, aby taką aktywność rozpocząć. Należy jednak pamiętać, aby aktywność fizyczna była dostosowana do osobistych potrzeb oraz możliwości. Dlaczego wiosna jest dobrym momentem na rozpoczęcie treningu? Dlatego, że nie jest wtedy zbyt upalnie, na to, aby zacząć ćwiczyć. Gdy ćwiczymy od wiosny do jesieni, przyzwyczajamy organizm do regularnych treningów. Dzięki temu nasz organizm nie ma problemów, aby ćwiczyć również zimą, gdy temperatury są ujemne. Uprawianie sportu wpływa bardzo korzystnie na nasze stawy. Krokiem drugim jest utrzymanie prawidłowej diety.

 

Jak powinna wyglądać dieta?

 

Otóż jak się okazuje dieta ma ogromny wpływ na nasze stawy.  To, co jemy ma szczególne znaczenie, poprzez produkty, które spożywamy dostarczamy organizmowi niezbędnych minerałów oraz witamin. Co więc warto jeść, aby uniknąć bólu stawów? Produkty bogate w potas, magnez, sód oraz fosfor, czyli na przykład warto jeść banany, piersi z kurczaka, różnego rodzaju sałatki. Należy dostarczać dla organizmu białko, które kryje się twarogu, mleku, jogurcie czy tez kefirze. Wystarczy dziennie wypić szklankę mleka, bądź jogurtu, albo zjeść  ¾ łyżki twarogu. Jeśli pomimo stosowanie przez nas odpowiednich produktów, mamy problem ze stawami po treningu, wtedy należy zastosować krok trzeci czyli, dobrać odpowiednią suplementację , która wspomoże działanie tych wszystkich składników przez nas dostarczanych. Jednak jest to ostateczność.

 

Na co zwrócić uwagę przy wyborze suplementu?

 

Przy wyborze suplementu należy zwrócić uwagę na zawartość kolagenu, który jest niezbędny, gdyż działa w sposób regenerujący, poprawia sprawność fizyczną oraz zmniejsza ryzyko kontuzji stawów. Białko jest bardzo ważne, gdyż z niego są zbudowane włókna skóry, chrząstki, ścięgna oraz pozostałe tkanki łączne. Białko powoduje również zwiększenie elastyczności stawów oraz ich ruchomości. Przez to polepsza się sprawność fizyczna.  Suplementy mogą również zawierać dodatkowo L-karnitynę. Zwiększa ona siłę mięśni oraz przyspiesza regenerację mięśni po wysiłku. Substancja zwiększa również wydolność organizmu oraz nie dopuszcza do przedwczesnego zmęczenia podczas treningu.  Jak długo trzeba stosować taką suplementację? Pierwsze efekty można zobaczyć już po kilku tygodniach. Jeśli mamy chore stawy, najlepiej jest taki suplement stosować regularnie przez około 6 miesięcy.

 

 

Poprzez te trzy kroki, dbamy o zdrowie i stan naszych stawów. To poprawia nie tylko ich stan, ale również pielęgnuje nasze własne samopoczucie. Aktywny tryb życia niesie za sobą wiele pozytywów oraz wnosi do naszego życia lepszą kondycję oraz lepsze zdrowie. Dbając o swoje stawy już teraz, jesteśmy w stanie zapewnić im dobrą kondycję również na późniejsze lata. Siedzący tryb życia jest niewskazany.

Zobacz więcej na: bolstawow.com.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *