W jakim celu przedsiębiorstwa stosują dumping?

Dodano: 25.11.2013

Każda korporacja posiada własną taktykę rozwoju i kreowania pozycji na rynku. Niejednokrotnie wybiera się dość ryzykowne sposoby, które nie dają gwarancji sukcesu. Wśród nich jest dumping, który znajduje swoich zwolenników. Czym się charakteryzuje? Dlaczego właściciele wybierają go tak często?

Na początku trzeba powiedzieć, że dumping stosują firmy handlowe. Oferują swoje towary w cenach, które nie rekompensują nawet kosztów produkcji lub eksportują produkty poza granicami, ale nie udostępniają ich w kraju.

Wyróżnić można trzy najważniejsze strategie dumpingowe. Najbardziej popularny jest dumping sporadyczny, który charakteryzuje się sprzedażą towarów w bardzo niskiej cenie z powodu braku klientów, dużego popytu za granicą lub aby uzyskać zwrot kosztów magazynowania. Mniej znany, ale dużo bardziej niebezpieczny, jest dumping łupieżczy, który prowadzi do przejęcia rynku i zlikwidowania konkurencji. Najrzadziej spotkać można dumping stały, czyli sprzedawanie towarów tylko za granicą.

Właściciele firm muszą wiedzieć, że dumping w Polsce jest zakazany i szczegółowo opisany w ustawie sprzed 20 lat. Jest objawem eliminowania konkurencji i drastycznego zwalczania rywali na rynku.

red. Justyna Błahut
skarbowy.biz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *