Większość pracowników w dzisiejszych czasach otrzymuje telefon komórkowy do kontaktów służbowych. Jest to na pewno ogromne ułatwienie szczególnie, że większość spraw kontrahenci w dzisiejszych czasach załatwiają na odległość. Kiedy otrzymanie telefonu komórkowego stanowi przychód dla podwładnego?
W momencie, gdy pracownik sam decyduje się opłacać rachunki za telefon, wówczas nie można mówić o żadnym przychodzie, ponieważ finansowanie należności wymagają terminowego spłacania i dysponowania pieniędzmi.
Posiadanie telefonu jest traktowane jako przychód, gdy pracodawca zdecyduje się na opłacanie wszystkich rozmów, jako część kosztów związanych z załatwianiem spraw służbowych. To raj dla zatrudnionych, ponieważ mogą wykonywać nieograniczone połączenia, a i tak faktura trafia do firmy. Dlatego też przedsiębiorstwa wprowadziły limity i przekroczenie określonej sumy będzie traktowane jako prowadzenie rozmów osobistych.
Aby nie było wątpliwości można wprowadzić bilingi i co miesiąc analizować listę wykonanych połączeń i wysłanych wiadomości tekstowych lub ocenić czy w poprzednim miesiącu było rzeczywiście tak wiele spraw do załatwienia telefonicznie.
Wprowadzone widełki mają przyhamować pracowników i uniemożliwić im ciągle rozmowy przez telefon, bardzo często prywatne. Gdy przełożony wykryje w jakim celu wykonywane są połączenia, wówczas może obarczyć pracownika kosztami abonamentu i przekroczeń oraz nałożyć karę na załatwianie spraw niezwiązanych z obowiązkami.
Justyna Błahut
www.Skarbowy.biz