Polska spóźnia się z wdrożeniem nowych unijnych przepisów w zakresie praw konsumenckich

Dodano: 13.06.2014

Nowe unijne regulacje, które weszły dzisiaj w życie w innych państwach członkowskich UE mają spowodować, że zakupy w Internecie będą bezpieczniejsze i prostsze. Oprócz Bułgarii, z wdrożeniem nowych regulacji zwleka jeszcze tylko Polska.

Nowe przepisy przewidują także ukrócenie nierzetelnych praktyk, zwiększenie przejrzystości otrzymywanych informacji o cenach, czy dodatkowych wydatkach. Celem ustawodawcy było również ujednolicenie standardów na obszarze całej Unii Europejskiej, ponieważ te dotąd były albo niewystarczająco precyzyjne, albo różniące się w każdym kraju.

Po zmianie regulacji, konsument będzie miał 14 dni na zwrócenie towaru bez podawania przyczyny do chwili dostarczenia. Osoby nabywające w Internecie powinny być dokładnie poinformowane o cenie produktu, kosztach przesyłki, co jest łączną kwotą zakupu.

Zmiana przepisów, które mają ułatwić zakupy w Internecie mają zachęcić do częstszego dokonywania ich zarówno konsumentów jak i przedsiębiorców z całej Unii.

Rzeczniczka Komisji Europejskiej Mina Andreeva przytoczyła wyniki, które wykazują, że w całej Wspólnocie Europejskiej 40 proc. osób prowadzących działalność handlową w sieci przyznaje, że brak ujednoliconych przepisów stanowi przeszkodę w prowadzeniu działalności. Jednak w Polsce taką opinię wyraża aż 60 proc. przedsiębiorców, dlatego warto, aby szybko wdrożyła nową dyrektywę.

Joanna Walerowicz

plobank.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *