Jakie obowiązki podatkowe ma przedsiębiorca prowadzący działalność sezonową?

Dodano: 02.04.2013

O działalności sezonowej mówimy wówczas, gdy prace wykonywane są w określonym czasie w ciągu roku, np. sprzedaż zniczy, prowadzenie budki z lodami czy wypożyczanie rowerów. W związku z tym działalność funkcjonuje powiedzmy trzy miesiące w ciągu roku. Przedsiębiorcy tacy nie mogą być zwolnieni z kompletowania dokumentacji i posiadają konkretne powinności wobec urzędu skarbowego.

Procedury związane z otwarciem i prowadzeniem działalności sezonowej:

– zgłoszenie prowadzenia firmy do odpowiednich urzędów, wpis do KRS, wybór sposobu płacenia podatku oraz prowadzenie księgi przychodów i rozchodów,

– rejestracja wszystkich transakcji na kasie fiskalnej (chyba, że działalność ma zbyt małe dochody),

– wywiązywanie się ze zobowiązań podatkowych względem urzędu skarbowego.

Wypisane wyżej powinności są analogiczne do zobowiązań ciążących na kierujących normalną, całoroczną firmy.

W czasie wyboru formy opodatkowania, przy zakładaniu działalności, należy określić, który będzie najlepszy, na przykład nie będzie zmuszał do odprowadzania podatku każdego miesiąca, nawet wtedy, gdy działalność nie jest prowadzona. Dlatego najlepiej wybrać wyliczanie na zasadach ogólnych, co znaczy, że płacony podatek będzie proporcjonalny do otrzymanych zysków. Oznacza to także, że czas, kiedy firma nie prosperuje, nie musi również opłacać zobowiązań podatkowych (ponieważ nie uzyskuje dochodów).

 

 

Justyna Błahut
www.Skarbowy.biz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *