Jak właściciel biura może generować oszczędności?

Dodano: 10.12.2013

Wszechobecny kryzys sprawia, że wiele firm szuka oszczędności i próbuje racjonalnie zarządzać posiadanym kapitałem. Tak naprawdę przedsiębiorca może wprowadzić najważniejsze zmiany, które będą miały wpływ na obniżenie wielu kosztów. Jak oszczędzać w biurze?

Praca biurowa to przede wszystkim przebywanie w jednym miejscu, przy biurku, przed komputerem lub stołem konferencyjnym. Inaczej mówiąc ilość kroków wprowadzonych przez przedsiębiorcę jest skończona i nie da od pierwszego dnia} cudownych rezultatów.

Na wstępie trzeba zmniejszyć zużycie prądu. Zazwyczaj będzie to odłączenie nieużywanych sprzętów (drukarka, monitor, ksero), ograniczenie oświetlenia w ciągu dnia oraz gaszenie światła w pustych pomieszczeniach.

Poza tym można spojrzeć na zużycie podstawowych materiałów biurowych, np. artykuły papiernicze. Jeśli wyliczenia wskażą zastraszające wyniki należy przenieść komunikację na komputerową, a wydruki zmniejszyć do wykonalnego minimum.

Dość ważne jest także wprowadzenie zasad recyclingu, ochrony środowiska oraz propagowanie wiedzy o ekologii. Pozwoli to obniżyć lub zlikwidować straty i z czasem obniży dość wysokie rachunki.

red. Justyna Błahut
skarbowy.biz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *