Jak najlepiej się reklamować? Bezpośrednio!

Dodano: 29.09.2015

Klient potraktowany indywidualnie, który czuje się wyróżniony, o wiele łatwiej zdecyduje się na skorzystanie z oferty – to sekret skuteczności reklamy bezpośredniej!

??????????????????????

Sekretem sukcesu większości biznesów jest przekonanie Klienta, że dany produkt czy usługa spełnią jego realną potrzebę. Czasem taką potrzebę trzeba najpierw wykreować, by Klient sam doszedl do wniosku, że potrzebuje zakupu. Sposobem na dotarcie do osoby potencjalnie zainteresowanej jest przede wszystkim reklama, jednak dziś coraz trudniej stworzyć taką, wobec której odbiorca nie będzie się dystansował. Przy całej współczesnej wszechobecności reklamy w prasie, telewizji i internecie, wiele osób zwyczajnie przestaje zwracać uwagę na masowe przekazy reklamowe. Dlatego warto docierać do nich indywidualnie!

Czego potrzebujemy?

Reklama bezpośrednia nakłania Klienta do podjęcia określonego działania poprzez bezpośrednie przekazywanie mu ulotek, broszur czy listów handlowych. Podstawą takich działań zawsze jest szczegółowa baza danych, dzięki której konretne działania można kierować do grupy o określonych cechach. Korzystając z pomocy specjalistów, takich jak Dystrybucja Polska, uzyskać można bazę, która nie tylko obejmuje nazwiska i adresy, ale też dzieli odbiorców według różnego rodzaju cech socjodemograficznych – wieku, zamożności, grupy spolecznej czy stylu życia. Poznanie odbiorcy pozwala stworzyć reklamę odpowiadającą na jego realne potrzeby, tworzącą bezpośrednią więź między sprzedającym a kupującym, a tym samym przynoszącą realne efekty.

Dlaczego to działa?

Reklama bezpośrednia ma zagwarantować odbiorcy poczucie prywatności i wygodę. Ulotka, gazetka reklamowa czy list z ofertą trafia bezpośrednio do jego skrzynki pocztowej lub na klamkę od drzwi, a więc zarówno analiza jej treści, jak i ewentualna decyzja o zakupie podejmowana jest na spokojnie, w domu. Uwaga Klienta jest tu przyciągana automatycznie, a działanie może podjąć nie tylko od razu, ale też wrócić do oferty po czasie. W przypadku reklamy bezpośredniej można idealnie dopasować do oczekiwań odbiorcy treść przekazu, a także dodać do niej takie elementy jak bezpłatna próbka czy kupon rabatowy, a więc jeszcze bardziej zwiększyć jej oddziaływanie. Ważną zaletą jest tu też możliwość monitorowania efektów działania reklamy, a więc tego jak poszczególne grupy odbiorców zareagowały na stworzone dla nich treści i analizy jak modyfikować przekaz, by następnym razem dał jeszcze lepsze rezultaty.

Połączenie wysokiej skuteczności i bardzo niskich kosztów to główne cechy przekonujące do tego rodzaju reklamy. Te korzyści szybko przekładają się jednak na rosnącą konkurencyjność. Im więcej reklam dana osoba otrzyma, tym bardziej kolejny reklamodawca musi postarać się o atrakcyjną formę swojej oferty. Liczy się treść, grafika, a także aktualność i szczegółowość wykorzystywanej bazy danych, dlatego w tym zakresie warto ufać tylko doświadczonym specjalistom.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *