Czym charakteryzuje się cross-selling?

Dodano: 15.11.2013

Cross-selling to jeden z mechanizmów stosowanych przez instytucje bankowe, żeby zmusić klienta do skorzystania z produktów dodatkowych. Często zjawisko to przyjmuje miano transakcji wiązanej lub krzyżowej. Czym się charakteryzuje cały proces? Czy klienci muszą uważać na pozornie atrakcyjne propozycje banków?

Niewielu klientów ma świadomość, że wielokrotnie pada ofiarą sprytnej strategii banku. Sposobów wykorzystywania jest wiele, ale dużo problemów pojawia się, gdy ma dojść do podpisania umowy kredytowej.

Zazwyczaj wraz z udzieleniem kredytu banki oferują otwarcie konta oszczędnościowego, lokaty, korzystnego rachunku dla wybranych klientów lub udziału w promocji. Do takich ofert warto podchodzić z dystansem, szczegółowo dopytać lub przeczytać regulamin. W wielu przypadkach rezygnacja z usługi krzyżowej może odbić się na warunkach kredytowych (np. brak karty debetowej to większe opłaty manipulacyjne).

Tak naprawdę działa niewiele banków, które nie stosują cross-seliingu. I przeważnie nie warto brać tam kredytu, ponieważ zupełnie się nie opłaca. Reasumując, warto zastanowić się dwukrotnie nad odpowiednim rozwiązaniem, poszukać dobrych i złych stron. Zwykle nie mówi się otwarcie o ukrytych kosztach.

red. Justyna Błahut
skarbowy.biz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *