Czy warto korzystać z systemów CRM Online?

Dodano: 24.01.2015

Posiadanie własnej firmy to nie tylko odpowiedzialność związana z przetwarzaniem dokumentów, ale także konieczność utrzymywania dobrego kontaktu z klientami. Jeśli nie ma klientów, firma nie ma racji bytu. Do zarządzania kontaktami istnieją różne aplikacje, ja jednak polecam rozejrzeć się za dobrym systemem CRM, najlepiej dostępnego online. Jakie korzyści może osiągnąć firma, korzystając z takiego systemu?

142212166685223300

1. Po pierwsze zaznaczyć trzeba, że jego sporym atutem jest duża dostępność i mnogość programów, w których można wybierać. Gros z nich to programy darmowe, z płatnymi rozszerzonymi funkcjami.

2. Korzystając z CRM online, masz możliwość zarządzania bazą swoich klientów oraz pracowników przez przeglądarkę internetową. Dzięki temu w łatwy i przystępny sposób, prowadzi się zarówno bazę klientów, jak i bazę kontaktów z klientami. Bez trudu można dodać nowego klienta, jak i nowe zadanie dla pracownika, w celu nawiązania kontaktu z danym klientem. A co za tym idzie, dzięki niezłemu rozpoznaniu klienta i spełnianiu jego potrzeb, stać się firmą o bardzo efektywnej komunikacji, rozpoznawalnej i godnej zaufania, spełniającej oczekiwania klienta.

3. Systemy CRM są w większości łatwe w użytkowaniu i zastosowaniu. Są dedykowane klientowi, a jednocześnie nastawione na jego własnych klientów – zarówno obecnych, byłych, jak i potencjalnych. Wszystkie dane na temat klientów zgromadzone są w jednym miejscu, ułatwiając pracę właścicielowi danej firmy. Dzięki systemowi CRM  można skupienia się na klientach.

4. Ważną funkcją, jaką umożliwia CRM jest wdrożenie obsługi zarówno sprzedażowej, jak i przedsprzedażowej, czy posprzedażowej. Zgromadzone przez klienta dane pozwalają na wysnuwanie wniosków na temat strategii firmy, w łatwy i przystępny sposób przedstawiając np. analizy, czy raporty dotyczące sprzedaży i klientów. A to z kolei daje dużą podstawę do tego, by udało się zbudować lojalność klienta.

5. Duża skuteczność programu oraz łatwość w obsłudze, to cechy motywujące do wybierania systemu CRM. Jeśli firma zatrudnia pracowników, istnieje duże prawdopodobieństwo, że dzięki używaniu tego oprogramowania wzrośnie ich komfort pracy, a co za tym idzie ich efektywność.

6. CRM, do mierzenia kosztów – stosowanie oprogramowania daje możliwość dokonania w miarę szybkiej i precyzyjnej analizy kosztów, jakie ponoszone są na marketing, czy sprzedaż. Dzięki różnego rodzaju raportom, czy prognozom można śledzić w jakim kierunku rozwija się Wasza firma i ewentualnie skorygować ów kierunek.
Liczyć można również i na wzrost realnych zysków, dzięki stworzeniu planu zwiększenia sprzedaży (uwaga, jest to jednak z reguły przy planach długoterminowych)

7. Tak jak wspomniano na początku. Systemów CRM jest wiele. Istnieją odmiany offline jak i online. Wersja online ma tę zaletę, że jest dostępna praktycznie z każdego miejsca, które ma dostęp do Internetu, a wdrożenie jest dużo mniej kosztowne. Jeden z tego typu systemów to np. CRMCube.pl

Jak widać, CRM online jest systemem przydatnym i dającym olbrzymie korzyści firmom i właścicielom. Szalenie lubiany, dający satysfakcję klientowi, właścicielowi firmy i jej pracownikowi. To oprogramowanie, które dzięki łatwości obsługi daje szansę na realny rozwój firmy i na nastawienie się na potrzeby klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *