Czy można zareklamować przesyłkę przy jej odbiorze z paczkomatu?

Dodano: 08.08.2014

Dokonując wyboru odbioru przesyłki polegającą na przywiezieniu jej przez kuriera domu odbiorca uzyskuje szereg uprawnień. Ma bowiem możliwość zwrotu niekompletnej lub uszkodzonej przesyłki z powrotem do nadawcy. Co jednak, gdy wybierzemy odbiór przesyłki w paczkomacie, a okaże się, że nie odpowiada ona naszym oczekiwaniom?

W przypadku drugiej opcji otwarcie skrytki oznacza w zasadzie pokwitowanie jej odbioru, przy czym nie mamy możliwości jej wcześniejszego obejrzenia. Warto wiedzieć, co trzeba zrobić jeżeli będziemy chcieli od ręki złożyć reklamację. W takim przypadku należy postępować zgodnie z regulaminem operatora.  Zaprezentuję to na przykładzie największego w Polsce operatora świadczącego usługę paczkomatów – InPost. Na podstawie jednego z zapisów obowiązującego Regulaminu świadczenia Usługi Paczkomaty 24/7 przez InPost Paczkomaty Sp. z o.o reklamację można zgłosić bezpośrednio przy skrytce, z której odbierana jest przesyłka.

Aby to zrobić, nie należy otwierać przesyłki i postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlającymi się na ekranie urządzenia. Korzystając z odpowiedniej opcji odbiorca ponownie umieszcza przesyłkę w skrytce zostawiając ją do dyspozycji operatora. Formularz reklamacyjny zostanie wysłany na skrzynkę mailową odbiorcy, który musi wypełnić go w terminie 14 dni. W przypadku, gdy klient nie wypełni formularza w określonym terminie, przesyłka zostanie odesłana do nadawcy. Po przyjęciu reklamacji operator komisyjnie otwiera przesyłkę i spisuje stosowny protokół. Do momentu zgłoszenia reklamacji odbiorca może odebrać przesyłkę w placówce InPost. Na tej podstawie operator stwierdza zasadność reklamacji lub odmawia jej przyjęcia.

W sytuacji, gdy odbiorca stwierdzi uszkodzenie przesyłki już domu, wówczas powinien iść do oddziału InPost w celu spisania protokołu. Wówczas na ekranie paczkomatu należy wybrać opcję „Mam uwagi do paczki” i umieścić przesyłkę w skrytce, aby możliwe było sprawdzenie zgłoszenia. Tak jak w poprzedniej opcji na skrzynki mailowej wysyłany jest formularz reklamacyjny, który trzeba wypełnić, aby skarga była oficjalnie złożona.

Joanna Walerowicz

plobank.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *