Biuro wynajem Warszawa – zanim wpiszesz tą frazę w Google, sprawdź z czym to się wiąże

Dodano: 26.01.2015

Rynek wynajmu powierzchni biurowej z roku na rok systematycznie rośnie. W dwóch kolejnych latach 2015 i 2016 łącznie przybędzie jakieś 1600 m2. Ale na najemcę biura może czyhać kilka pułapek. Na co trzeba uważać? Czy formalności można uniknąć?

142201450665513000

Sprawdź czy możesz prowadzić działalność

Aby móc założyć firmę w danym lokalu musimy mieć do niego jakiś tytuł prawny. Umowa najmu jest jednym z nich. Nie ma więc mowy o okazyjnym wynajmie bez żadnego udokumentowania. Najemca w tejże umowie musi jasno i precyzyjnie wyrazić zgodę na prowadzenie  w danym miejscu działalności gospodarczej i zarejestrowanie jej tam. Trzeba też pamiętać o tym, że zgodę na zarejestrowanie i prowadzenie firmy musi wyrazić właściciel lub właściciele lokalu. Pamiętajmy o tym w przypadku, jeśli najemca nie jest jednocześnie właścicielem nieruchomości. Gdyby takie niuanse nam w jakikolwiek sposób umknęły narażamy się na natychmiastowe wypowiedzenie umowy w związku z wykorzystywaniem lokalu niezgodnie z przeznaczeniem. Należy podkreślić, że tych wszystkich formalności należy dopełnić również wtedy, gdy wynajmujemy lokal zarówno w celach mieszkalnych, jak i prowadzenia działalności gospodarczej.

Uwaga. Podatek od nieruchomości rośnie

Firmy płacą nawet 30 krotnie większy podatek od nieruchomości. Osoby prywatne są w tym aspekcie dużo bardziej uprzywilejowane. Według przepisów, które weszły w życie od 2014 roku wysokość podatku może wynieść nawet 23,03 zł liczone od 1 m2 powierzchni biurowej. Podatek ten winien uregulować właściciel nieruchomości, jeśli więc najmujemy biuro musimy się liczyć z tym, że wysoki podatek zostanie nam uwzględniony w czynszu. Ważną kwestią o jakiej warto pamiętać jest to, że w przypadku jednoczesnego zamieszkiwania lokalu w celach prywatnych, wyższą kwotę podatku od nieruchomości płacimy jedynie za metraż zadeklarowany do prowadzenia działalności gospodarczej. Prowadząc działalność internetową mamy szczęście. Płacimy podatek od nieruchomości tak jak osoba prywatna. Ponieważ taka działalność nie zmienia charakteru nieruchomości.

Jak rozliczyć media?

Tego typu opłaty można rzecz jasna rozliczać w ramach kosztów firmy. Jednak tylko pod warunkiem, że są one ściśle związane z prowadzoną działalnością i musimy być w stanie to uzasadnić przed organem kontrolującym. Tutaj znowu sytuacja przedstawia się nieco inaczej, jeśli jednocześnie zamieszkujemy lokal. Rachunki, podobnie jak czynsz, rozliczamy proporcjonalnie do zadeklarowanej powierzchni wykorzystywanej na działalność gospodarczą.

Czy można uniknąć tych wszystkich formalności i sprawdzania przepisów?

Można. Biuro wynajem w Warszawie czy Wrocławiu można pozyskać poprzez profesjonalną firmę, w tym właśnie wyspecjalizowaną. Wynajmując biuro stacjonarne czy wirtualne, nie musimy obciążać głowy tymi wszystkimi aspektami wynajmu. Płacimy abonament. To wszystko. A na dodatek zyskujemy. Przykładowo kompleksową obsługę sekretariatu oraz prawno-księgową. Wszystko w jednej cenie, bez biurokracji i komplikacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *